Grudzień

Jest już druga połowa grudnia, zaraz święta, a ja jeszcze nie zdążyłam nacieszyć się jego urokiem. Może to brak czasu, śniegu, a może już po prostu wyrosłam…

Jako dziecko uwielbiałam ten miesiąc i wszystko z czym mi się kojarzył – śniegiem, sankami, Mikołajem, Wigilią, Bożym Narodzeniem, Sylwestrem…

Potrafiłam zachwycić się małym płatkiem śniegu, opadającym na ziemię lub na mnie i topniejącym pod wpływem ciepła. Słyszałam dźwięk zadeptywanego białego puchu pod butami..Jeszcze wtedy sklepy ani media nie bombardowały z każdej strony „magią” Świąt…Nie było otaczającego nacisku, że muszę mieć, zrobić  i wiele innych, by w końcu osiągnąć radość w Boże Narodzenie…

Po prostu po dziecięcemu cieszyłam się z tego co jest tu i teraz. Z tego co dała natura, z pogody, nawet tej mroźnej i wietrznej. Z zimy. Nie straszne były mi przemarznięcia czy przemoknięcia. To nie było tak ważne, liczyła się radość z ośnieżonej górki lub z widoku gwiazd na niebie.

A dziś? Dziś nie lubię marznąć, nie przepadam za czapkami (ale noszę:)), szalikami i ciężkością zimowego ubioru. Uwiera mnie to, co kiedyś nie miało jakiegoś większego znaczenia. Patrzę już inaczej. Dalej i z większym doświadczeniem. Trochę przejadł mnie ząb czasu i to wewnętrzne dziecko wydoroślało.

I z jednej strony tak właśnie miało być. Nie jestem już aż tak bardzo naiwna i łatwowierna. Umiem bardziej odnaleźć się w otaczającej dżungli, chociaż jeszcze nieraz labirynt potrafi mnie zmylić.

Wszystko miało być w swoim odpowiednim czasie. Różne zdarzenia miały mnie ukształtować.

Może Jezus znów wskrzesi we mnie dziecko, już inne, mocniejsze, mądrzejsze, delikatne, ale też roztropne. Połączenie ufnego dziecka i gołębia z wężem: „Bądźcie więc roztropni jak węże, a nieskazitelni jak gołębie” (Mt 10,16).

Jezu Marana Tha!

Skomentuj

